Weekje Kaapstad! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu Weekje Kaapstad! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

Weekje Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdag 21-03
Vandaag gaan we naar Kaapstad!! Gister niet te laat gaan slapen, tenminste dat was de bedoeling. Helaas kwamen er mensen van het uitgaan thuis en was ik om 2 uur al wakker en de wekker ging om 4 uur. Koffer was al ingepakt dus dat scheelde tijd ’s ochtends, we hoefden alleen nog kleine dingetjes er in te doen. Maaike was zelfs zo gek om uit bed te komen en ons uit te zwaaien bij het hek van Bottmill en zo gingen Laura en ik om kwart over 4 naar de receptie. We moesten half 5 verzamelen maar natuurlijk kwam de leiding en de busjes om 5 uur. 20 over 5 gingen we dan eindelijk die kant op en hadden Laura en ik gelukkig een plekje veroverd in het kleine busjes met Big Mac als chauffeur!

Na 6 stops kwamen we eindelijk om half 6 aan bij het hostel ( Never @ Home). Daar binnen was er natuurlijk een dikke opstopping met 40 man in die receptie en zo moesten we ook nog eens een aantal trappen op met de koffer om bij onze kamer te komen. We deelden een 8 persoons kamer met zijn 6en, en dat was eigenlijk prima te doen. Na aankomst is iedereen zich eerst gaan opfrissen.

Eigenlijk zouden we uiteten gaan, maar dat ging helaas niet meer door en dus moesten we zelf voor eten zorgen. Toen hebben we maar besloten om iets te gaan eten in de bar van het hostel. Daarna zijn we terug gegaan naar de kamer, ben ik gaan douchen (wat echt een heerlijke douche was!!) en toen gaan slapen. Uitgeput van de busreis!

Zondag 22-03
Half 9 vandaag aan het ontbijt, lekker makkelijk toast met jam en een bakje thee. Om 9 uur gingen we richten Hout Bay Market zo’n 40 minuten rijden vanaf het hostel. Daar aangekomen regen we een uur om daar rond te kijken. Het was overdekt en het waren allemaal kleine standjes met mensen die geld nodig hebben en daarvoor van alles proberen te verkopen. De prijs was daarom vergeleken met andere winkeltjes erg duur, maar het is het wel waard.

Daarna zijn we eerst gestopt om wat eten en drinken te halen voor bij het concert later bij Kirstenbosch. Toen moesten we weer een stuk rijden naar Bras Bell waar we zouden gaan lunchen. Waauwwww en wat was dat een lunch zeg! Als voorgerecht kregen we een gedeeld bord met Pita brood met dipsausjes, wat groentes en vleesballetjes. Als hoofd mochten we kiezen tussen Fish & Chips en Chicken Schnitzel. En die Fish & Chips was heerlijk, maar wel heel veel. En toen kwam nog het nagerecht, soesjes met coffee cream, een custard slice en een mega bak chocolade mousse om te delen met de tafel. Daarnaast hadden we ook nog een prachtig uitzicht op de zee en bergen vanuit het restaurant. En toen kwam het feit dat we weer in de busjes moesten komen en het een lange weg heen en terug was en er eigenlijk geen plek was om in te stappen omdat alle parkeerplekjes bezet waren. Dus allemaal heel snel het busje in en door rijden. En toen bleek het dat er nog een aantal mensen in een winkeltje waren, dus toen moesten we toch nog even wachten.

Daarna gingen we meteen door naar Kirstenbosch waar we naar een concert zouden gaan. Heerlijk geklets en genoten van de muziek. Helaas weinig kunnen zien van de mooie tuinen. Er waren zo’n 6000 mensen daar en dus ook erg druk toen we weer weg zouden gaan. Maar een super leuke dag gehad!

Maandag 23-03
Vandaag stond er alleen een bezoekje aan het CTICC (conference bedrijf hier in Kaapstad) gepland en de middag was vrij voor iedereen. De tour was gepland van 10.00 tot 13.00 en dus moesten we rond 9.45 klaar staan en was het ongeveer een kwartiertje rijden. Daar kregen we een rondleiding door de verschillende zalen en later ook nog de meerdere keukens. Erg leuk om te zien, maar we gingen er wel heel snel doorheen. En zo waren we om half 12 al weer terug bij het hostel.

Omdat iedereen eigenlijk richting Waterfront ging voor de vrij middag, besloten ze om ons te brengen met de grote bus en dus scheelde dat weer een stuk lopen. Wat hebben ze daar super veel leuke winkels en souvenirtjes. Om 14.45 zouden we naar de film gaan (dit hadden we een aantal weken van te voren al bedacht), want ja de film is hier toch maar 6 euro en dat voor een 3D film. En zo zaten wij om 14.45 bij INSURGENT! Daarna nog heel even rond gekeken en toen zijn we met zijn 6en terug gelopen naar het hostel. Daar hebben we onze spullen gedumpt en zijn we twee gebouwtjes verder een pizza gaan halen die we heerlijk op onze kamer hebben op gegeten.

Dinsdag 24-03
Na wat miscommunicatie in de avond was het uiteindelijk duidelijk dat we vandaag eerst naar Canal Walk zouden gaan en daarna naar Grand West voor een tour door het hotel. Dus zaten we deze ochtend weer om 9 uur in het busje en dit keer richting Canal Walk, een mega winkelcentrum wat goedkoper zou moeten zijn en waar erg leuke winkels zijn. Eigenlijk vielen de winkels erg tegen en hadden wij het na een half uurtje wel gezien, het was eigenlijk allemaal best prijzig. Zo zijn we (Jackeline, Laura en ik) uiteindelijk koffie gaan drinken en hebben we heerlijk gekletst.

Daarna gingen we eerst terug naar het hostel, waar we ons moesten omkleden in ons “pak”(spijkerbroek, bloesje en allstars). Toen meteen door naar Grand West. Echt een mega groot terrein, en op de planning stond dat we een hotel tour zouden krijgen maar uiteindelijk kregen we een tour door de events hallen (wat nog leuker was natuurlijk). We kregen daar een fantastische rondleiding van een man die daar al erg lang werkt, en mega veel ervaring heeft met events! En wat een verhalen had die man ook over zijn ervaringen.

Na het Grand West gingen we meteen door naar de Table Mountain. Eerst heeft de leiding nog zitten twijfelen of we wel zouden gaan. De berg was namelijk bedekt met een enorme wolk en alleen af een toe een punt van de wolk is te zien. Nadat er gekeken was naar het weer toch maar besloten om te gaan en zo stonden we even later onderaan de berg. Daar aangekomen moesten we met een kabelbaan en karretje naar boven EN WAT WAS DAT HOOGG! Kwamen ze er ook nog eens mee dat de grond rond draaide. Wel echt een fantastisch uitzicht al vanuit de karretjes. Eenmaal op de berg een nog mooier uitzicht. Zoo en dat was me toch koud, want ja uiteindelijk stond je midden in een wolk en erg hoog!

Bij het hostel ’s avonds een heerlijke tosti en wat patat gehad en daarna weer heerlijk geslapen.

Woensdag 25-03
Vandaag zouden we naar Spier wijnestate gaan! Helaas kregen we gisteren te horen dat de wijnproeverij niet door zou gaan en we er alleen heen zouden gaan voor een tour en een lunch in het restaurant. Om half 10 gingen we die kant op en om ongeveer 11 uur waren we er. We konden verschillende kanten het terrein op en zo begon de verwarring over waar we nou precies heen moesten. Uiteindelijk dus toch de verkeerde afslag genomen en zo moesten we allemaal weer de busjes in en de andere kant op. Toen kwam er nog meer verwarring, maar dit keer bij het personeel, want ze hadden een groep van 20 man verwacht terwijl we eigenlijk met 40 man waren.

Eerst kregen we een rondleiding over het terrein en dat was me echt mega groot. Ze hadden en stuk grond waar ze allemaal verschillende adelaars hadden en een mega groente tuin en nog veel meer. Daarna gingen we door naar het restaurant waar we gingen lunchen. Uiteindelijk gekozen voor: de sesame chicken en avocado salade vooraf, daarna een beef steak als hoofdgerecht en als nagerecht een heerlijke chocolade brownie met mint ijs. HEERLIJKKK!

Toen kregen we de keuze of we toch nog een wijnproeverij wouden (wel tegen betaling) of door naar het hostel. Uiteindelijk toch maar terug naar het hostel gegaan. ’s Avonds gingen we uiteten bij Stardust (theatrical dining), eigenlijk was ik nog mega vol van de lunch maar jaa! We begonnen de avond met de opdracht om heel stil te gaan zitten en even geen geluid te maken. In het restaurant waren ze namelijk aan het filmen, een van de medewerkers deed namelijk mee aan een wedstrijd en daarvoor waren ze een filmpje aan het maken.

Echt een geweldige avond gehad, dit was echt de leukste avond tot nu toe! Heerlijk gegeten en genoten van de entertainment en alle medewerkers! Rond half 12 gingen we ook pas weer richting het hostel en half 1 ben ik pas gaan slapen!

Donderdag 26-03
Vandaag weer om kwart voor tien klaar staan om dit keer te lopen naar het Stadium, dat op 5 minuten van het hostel is. Eerst lekker weer onder die heerlijke douche gestaan en ontbeten. Bij het stadium kregen we een rondleiding, WAT ERG LEUK WAS!

Toen na terugkomst bij het hostel zijn Laura en ik naar de pizzeria gelopen om dit keer een kopje koffie te drinken, wat zeker nodig was na die lange maar zeer leuke avond! We bestelde een machiato en dan verwacht je dus zo’n grote kop Latte machiato, en dan krijg je een klein kopje espresso met schuimlaag. Daarna nog maar een cappuccino besteld, hahaha!

Rond 1 uur gingen we pinguïns kijken. We hadden eigenlijk een Brandy & Chocolate tasting te krijgen, maar helaas ging die ook al niet door. Maar nu kunnen we wel zeggen dat we pinquins in Afrika gezien hebben!

’s Avonds zijn we uiteten geweest bij Mama Africa. Dit keer kregen we weer een gedeeld voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik een “Game Potjie”, oftewel Kudu en Springbok en een klein beetje groentes met rijst. Als nagerecht kregen we Malva pudding, niet echt een top dessert! (veels te zoet).

Vrijdag 27-03
En toen was de week weer om en moesten we 4 uur weer uit bed en om half 5 bij de busjes verzamelen. Tuurlijk gingen we na 5 uur weer weg en reden we richting Port Alfred. Na 13,5 uur kwamen we uiteindelijk weer aan bij Stenden. We hebben nog zo’n uur in de file gestaan en toen waren we er eindelijk uit en waren we helemaal blij en toen kwam er nog eens een half uur bij. Gelukkig waren we nog net op tijd en konden we nog even eten op school! De rest van de avond gezellig bij ons op de kamer gezeten en met Maaike bijgepraat!

ECHT EEN FANTASTISCHE WEEK GEHAD!

• 28 Maart 2015 - 15:25

Jeanette:

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Jammer dat er een aantal geplande uitjes niet doorgingen.
    Maar weer genoeg gezien en beleefd!