Jeffrey’s Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu Jeffrey’s Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

Jeffrey’s Bay

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdag!
Het weekend gaat alweer beginnen, maar eerst natuurlijk weer even ontbijten. Omm 9 uur natuurlijk weer, lekker vroeg; heerlijk weer een eitje en toast gehad en ook een stuk fruit (zoals bijna elke dag hier, hahaha). Gelukkig hadden we onze koffers (tassen) de avond van te voren al ingepakt en konden we lekker rustig en relaxed ontbijten. 10 uur moesten we bij de receptie verzamelen en dus stonden wij als “Nederlanders” keurig en netjes op tijd om 10 uur bij de kantine. Helaas, “This is Africa” word er dan maar gezegd, wat ja werd er op dat moment gezegd dat we pas om 11 uur zouden gaan vertrekken, stonden we dan met ons goeie gedrag. Uiteindelijk vertrokken we zelfs misschien wel pas rond half 12 en toen hebben we de heenweg er ook nog eens dik 3 uur over gedaan voordat we er echt waren (zou in 2 uur moeten kunnen ongeveer). Op het laatst ook nog eens problemen met de organisatie, want blijkbaar wisten onze chauffeurs dus niet waar ze heen moesten, echt helemaal top denk je dan! Aan de andere kant was de heenweg wel echt super mooi, weer een hele andere kant van Zuid-Afrika kunnen zien. Wat een mooie uitzichten zo onderweg, echt WAUWW!

Toen we er eindelijk waren ging het allemaal erg snel, we kregen echt een 5 minuten rondleiding door de hostel waar we zouden verblijven en daarna werden we naar onze kamer gebracht. Heerlijk en gezellig met zijn 6en in een kamer (wel druk, want de kamer was behoorlijk klein, haha). Het was eigenlijk meteeen snel ons spul dumpen en lunchen ( het was inmiddels toen al HALF 3, wel erg laat om te lunchen dachten we toen), bleek het ook nog dat we echt een mega hamburger met friet kregen (natuurlijk niet op gekregen, maar het was echt heerlijk na die lange reis). Na lunchen moesten we ons snel omkleden, want we kregen te horen dat de surflessen maar kon met max 20 man en er waren nog 25 man over die de les moesten hebben. Dus wij dachten wij gaan ons meteen omkleden en klaar zitten, dan kunnen wij tenminste vandaag nog (en dat is gelukkig ook gelukt).

Wauww dat surfen was echt fantastisch!!!! We kregen surf les van twee professional surfers, “Steve en Daniel” (super leuke en spontane jongens), ze legden eerst dingen uit over het board en toen gingen ze over op hoe we op de boarden moesten gaan staan. Toen natuurlijk oefenen op het strand, wat er natuurlijk belachelijk uit zag en waar we hard hebben om gelachen. Daarna mochten we de zee in en het gewoon proberen. Ik ben wel echt halverwege gekomen om te gaan staan, wat ik al eigenlijk super leuk vond! Echt een super leuke middag, wat ik graag nog een keer zou willen gaan doen. Helaas, onder het surfen wel me verstapt met natuurlijk mijn verkeerde enkel dus daarna niet veel meer kunnen proberen. Dus aan het eind omhoog gestrompeld met bezorgde Steve en Daniel om me heen, die even aandachtig naar mijn enkel hebben gekeken (super grappig, haha). Ze hebben me goed verzorgd en kwamen zelfs met ijs aanzetten om te koelen, haha.
En toen was daar het probleem met het avondeten. We waren om 7 uur ongeveer klaar met surfen en toen moesten we super snel gaan douchen omdat we om half 8 weg zouden gaan om ergens gezellig te gaan eten (en snel gaan wil natuurlijk niet als je niet top kan lopen), dus uiteindelijk waren wij het laatste busje dat vertrok. We gingen uit eten bij een restaurant wat “Nina’s real food” heette, wat bleek nou toen we daar aankwamen, had de leiding dus blijkbaar niet vermeld dat we met zoveel zouden komen en dus moesten we al behoorlijk lang wachten todat we een tafel hadden. Uiteindelijk zaten we dan om 9 uur aan ons avondeten, en wat was dat op dat moment lekker zeg (een heerlijk pizza hawaii gehad, hmmmmmm). Daarna zijn we weer terug gegaan naar de hostel, waar op dat moment al een “feestje” aan de gang was, waar wij toen met zijn 4en (Elisa, Luba, Ilse en ik) ons bij aangeschoven hebben. Super leuke avond gehad en met veel menssen daar gepraat en ook erg veel gelachen om de gespreken die we gehad hebben met anderen (surfers zijn echt super relaxed en haasten dat doen ze vooral niet, hahaha).

Zaterdag!!
Het ontbijt dat was me toch echt het beste ontbijt wat ik tot nu toe gehad heb en zeker het geld waard. We mochten blijkbaar dus gewoon heerlijk van een menutje kiezen, waar wij dus pannenkoeken met fruit en siroop zagen staan. Echt dat was me toch zo lekker en vullend dat we de hele dag er weer tegen aan konden. Na het ontbijt was er helaas weer een beetje een organisatie probleempje (die sliepen nog), dus wist eigenlijk niemand echt wat de bedoeling was en hebben we een uur moeten wachten voordat we echt wat gingen doen (wat uiteindelijk ook wel lekker was, heerlijk relaxed zitten wachten). We gingen ziplinen vandaag, had er eigenlijk echt wel zin in en vond het ook wel spannend om het te gaan doen, maar mijn enkel deed toch echt nog wel heel erg zeer. Daar aangekomen was er echt een super mooi uitzicht waar natuurlijk foto’s van zijn gemaakt. Ik had besloten om eerst even te kijken hoe hard je nou in het water belandde, en dat was me behoorlijk hard, dus toch helaas maar besloten om deze uit te zitten (ook al wou ik wel heel graag). Was wel super leuk om iedereen er af zien te gaan en natuurlijk ook super veel lol gehad daar. Na het ziplinen zouden we we eigenlijk gaan sandboarden, maar helaas was het weer niet echt super en kon dit niet door gaan. Toen zijn er twee alternatieven bedacht, of paardrijden (en 200 rand meer betalen) of nog een keer surfen, uiteindelijk ging het surfen ook nog eens niet door vanwege te sterke wind. Dus eigenlijk smiddags niet meer echt iets gedaan, we hadden met zijn 6en besloten om maar even lekker naar het strand te gaan om uit te waaien. ’s Avonds was er een “braai” gepland (een BBQ dus), dus wij dachten we gaan er mooi vroeg bij zitten met een heerlijk verfrissend drankje, en je raad het natuurlijk al we aten pas om 9 uur (toen was het inmiddels al bijna koud). En echt op dat moment dat wij net zaten te eten ging de stroom er weer eens af, toen hebben we gezellig kaarsjes gekregen en lekker gegeten en gekletst. Na de braai weer gezellig “een paar drankjes” gedaan met zijn 4en en weer heerlijk gekletst met de mensen daar, echt weer een top avond gehad.

Zondag!!
Vandaag zou er weer een alternatief zijn voor sandboarden, wat weer surfen of paardrijden was (paardrijden ging uiteindelijk weer niet door), en surfen durfde ik nog niet weer aan met mijn enkel. Dus zijn we met zijn 5en (Elisa ging wel surfen) gezellig het “dorpje” in gegaan en hebben we wat winkeltjes bekeken. Daar zeker ook weer een heerlijke cappucino gedronken, die we ook echt nodig hadden. Verder hebben we die dag niet echt meer iets gedaan en gingen we om 2 uur weer richting Port Alfred.

Ondanks het wat mindere weer dit weekend kan ik echt wel zeggen dat ik een top weekend heb gehad en surfen is echt super en iets wat ik echt wel nog een keer zou willen doen! Dit weekend was er ook een fotograaf ingehuurd die enorm veel foto’s heeft gemaakt die we allemaal nog krijgen, echt super leuk.

  • 15 Februari 2015 - 21:31

    Alice:

    Pff je treft het niet met je enkel BETERSCHAP!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Morgen, Vrijdag 6 Februari 2015, vertrek ik 10 weken naar Zuid Afrika. Ik ga daar een periode Event Management volgen, dezelfde periode die in Leeuwarden ook word aangeboden. Ik verblijf daar in Port Alfred en verblijf ook een week in Kaapstad. Daarnaast staan er natuurlijk al een aantal leuke tripjes gepland en er komen zeker nog vele bij!

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4689

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 11 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: