I'm going on an adventure - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu I'm going on an adventure - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

I'm going on an adventure

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Jaaa, de allereerste vliegreis zit er dan al weer op! En wat viel het reuze mee!

Vrijdag 6 februari begon dan eindelijk ook mijn avontuur in en naar Zuid Afrika. Om 1 uur vertrokken we van huis dan eindelijk naar Schiphol, maar dat niet zonder de dagen daarvoor eerst duizenden keren mijn koffer open en dicht te doen om ongeveer op het juiste gewicht uit te komen. Uiteindelijk is dat net aan (eigenlijk niet, haha) gelukt. De koffer woog 23.9 kilo en de handbagage 7,3 kilo.

Rond 3 uur had ik met Laura en haar familie afgesproken voor de Starbucks en daar stonden we dan, ons avontuur kon beginnen! Maar natuurlijk niet zonder nog even een Starbucks!

Ongeveer 4 uur was het tijd om afscheid te nemen van de familie en naar het vliegruig te gaan. Toch wel even moeilijk op dat moment, maar je moet het ook zo bekijken, WE HEBBEN ALTIJD NOG SKYPE EN DE APP!

AAHHHH en toen de eerste vlucht naar Londen Heathrow, vlucht BA0477. Denk je door de douane te gaan en minstens te denken dat de poort zou moeten piepen vanwege mijn schroeven, gelukkig helemaal niet en konden we zo doorlopen. Opstijgen viel reuze mee, behalve dan even de druk op je hoofd en oren die even vervelend is maar later wel weg trekt. Deze vlucht was ongeveer 50 minuten en het voordeel van een goede vluchtmaatschappij was dat we een drankje en snack kregen (een zakje chips en nootjes :)). De tweede vlucht was helaas iets langer en duurde ongeveer 11 uur. Deze vlucht ging van Londen Heathrow naar Johannesburg, inclusief drinken en natuurlijk diner en ontbijt. Helaas was het ontbijt eigenlijk niet te eten, de rest was helemaal top!

En toen nog een laatste vlucht van ongeveer 1 uur naar Port Elizabeth om van daaruit met een busje naar Port Alfred te gaan. Helaas viel die afstand toch echt nog wel even tegen, want het was nog minstens 2 uur rijden naar Port Alfred. Gelukkig hadden wij een top chauffeur en zijn we tussendoor ook nog even gestopt bij de supermarkt, daar heb ik alvast ook meteen een 5liter fles water gekocht om een aantal dagen tenminste vooruit te kunnen met deze warmte.

Toen waren we dan eindelijk bij ons HUIS ( ja een HUIS, haha), wij zitten misschien wel in het grootste huis, want er zitten namelijk 50 mede studenten in ditzelfde pand in aparte kamers. De kamer bevalt eigenlijk prima, is best ruim en we kunnen alles makkelijk kwijt. Helaas zijn er wel een aantal verbeter punten in de badkamer (we missen een douche gordijn, wat natuurlijk niet zo handig is). Nu eerst maar lekker slapen en proberen slaap in te halen, want in een vliegtuig slapen dat valt nog niet mee!!