Ant in Africaaaaa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu Ant in Africaaaaa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

Ant in Africaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

De dagen hier zijn bijna voorbij! En natuurlijk hadden wij nog Ant in Africa gepland, waar we super veel zin in hadden. Deze dagen zijn dan ook om gevlogen en nu ik dit typ zitten we alweer terug bij Bottmill. En wat zijn wij toch verwend deze dagen, HEERLIJKKK!

Maandag 06-04
De dag begon gewoon met het normale ontbijtje hier op school (ook de hagelslag is nu op, dus tijd om naar huis te gaan ). Daarna zijn we terug gelopen naar Bottmill om onze koffers en tassen in te pakken voor onze laatste trip. Hier waren we natuurlijk snel klaar mee, want ja drie daagjes en 2 nachten, daar hoef je niet veel voor mee te nemen. En toch is het elke keer weer moeilijk inpakken, want tsjaaa wat moet je meenemen (hahaha).

We zouden om 12 uur worden opgehaald door Antony, dus half 12 zijn we richting de receptie gelopen. Om 10 voor 12 werd Laura helaas gebeld met het nieuws dat door de storm en regen er een aantal problemen waren en dat hij die probeerde op te lossen. We moesten maar op school gaan lunchen en dan zou die terug gaan bellen. Dus wij daar maar eten (wat niet echt een succes was, rijst met een of ander prutje). We hebben daar gewacht tot 1 uur, maar toen hadden we nog steeds niks weer gehoord. Uiteindelijk maar besloten dat we naar huis zouden gaan lopen en dat we Marielle een Facebook berichtje gingen sturen als hij had gebeld. Rond 2 uur belde hij met het nieuws dat gelukkig op zich alles door zou kunnen gaan en dat hij onze kant op kwam (hij moest eerst nog even een trailer halen voor de bagage). Wij zijn toen meteen maar richting de Receptie gelopen, want thuis had het internet weer kuren en daar deed het internet het wel. Dus daar even zitten Whatsappen met thuis en gewacht tot hij die kant op kwam. Op school zaten er ook nog een aantal mensen die ons om 12 uur ook al hadden zien zitten met de koffers (haha), dus daar even aan uitgelegd wat er aan de hand was.

Rond kwart voor 4 heeft hij nog een keer gebeld met het nieuws dat hij er nu echt aan kwam. Maaike, ik en Laura hebben onder tussen behoorlijk melige momenten gehad (die natuurlijk ook zijn vastgelegd, haha). Uiteindelijk was het 7 uur (wij verkleumd en moe) toen hij eindelijk aankwam bij de receptie! Voordat dit gebeurde waren wij al een Fanta en een Kitkat verder, want ja je moet toch wat doen als je zo lang zit te wachten.

Het was ongeveer drie kwartier rijden naar de accommodatie. Toen was het natuurlijk al erg donker, en dus konden we ook niks zien van de omgeving er omheen. Aangekomen bij de accommodatie begon Antony met het eten en hebben wij ondertussen onze spullen gedumpt in onze kamers. Ik heb een heerlijke steak pie gehad en ook een erg lekkere salade die met zorg was gemaakt. Na het eten was het alweer erg laat en hebben we nog even gezeten met een lekker kopje thee en daarna zijn we gaan slapen.

Dinsdag 07-04
De Lodge waar we slapen konden we gister natuurlijk ook niet goed zien, dus die hebben we vanochtend mooi even bekeken. De Lodge heeft plek voor 10 personen en aangezien wij er maar met zijn vieren zijn (met Ant erbij) hebben we behoorlijk wat ruimte. De kamers zijn erg leuk (lage bedjes en gezellig klein) en ik deel de mijne met Maaike. Dan is er ook nog een keuken en een gemeenschappelijke kamer met open haard, eettafel en bankjes. Prima voor de komende “dagen” dus.

Vanochtend gingen we om 9 uur ontbijten en heb ik eerst nog even “lekker” gedoucht (de douche in Bottmill is dan toch echt nog wel beter, al heb ik nu al zin in de douche thuis). Toen we onze kamer uitliepen zagen we daar een mooi gedekte tafel al helemaal klaar staan voor ons. Daar was ook Unis die hier het eten regelt voor de mensen. Super leuke vrouw, die elke keer als ze de kamer binnen loopt sorry zegt omdat ze denkt dat ze stoort (wat natuurlijk helemaal niet hoeft). Ze was zelfs erg verbaasd dat we onze bordjes en glazen naar de keuken brachten toen we klaar waren. Deze ochtend lekker genoten van een broodje pindakaas en een lekkere bak koffie (veel beter dan de koffie hier op school).

Na het ontbijt moesten we onze spullen pakken en gingen we richting de plek waar we zouden gaan paardrijden. AAAHHH HELLUPPP! Dit gingen we doen bij The Three Sisters, waar een aantal van de andere studenten ook is geweest. Daar aangekomen stond Vaughn (onze guide voor het paardrijden) ons daar op te wachten. We moesten daar natuurlijk weer zo’n prachtig formulier tekenen en daarna kregen we onze helm. Toen ging Vaughn beslissen wie op welk paard ging en natuurlijk kreeg ik weer de GROOTSTE die er stond. Toen werd ik echt zenuwachtig, want ik werd ook nog eens als laatste er opgeholpen. Van te voren had hij gezegd dat we ongeveer een uur onderweg zouden zijn (uiteindelijk waren we toch echt wel dik 2 uur onderweg). Eerst was het erg spannend en heb ik vooral gefocust op de teugels en het paard (stela) hahaha. Daarna ging het eigenlijk wel goed en heb ik vooral genoten van de mooie uitzichten daar. WE ZIJN OOK OVER HET STRAND GEGAAN, ECHT SUPER TOF! Heb ik namelijk altijd al een keer willen doen. Onderweg waren er een aantal keer wel hele krappe wegen waar echt net een paard doorheen kon. En dat paard snapt dan natuurlijk niet dat aan beide kanten ook een been nog hangt, dus een aantal keer een tak of boom geraakt (haha). Wel een super leuke ervaring rijker!

Daarna zouden we gaan kanoën, en uiteindelijk zijn we onderweg eerst bij een Farm Stall gestopt waar Ant mensen kende (en daar hebben we kano’s gehuurd). Eerst daar echt heerlijke verse ananassap gehad en fantastische scones (zo lekker dat we die van Ant ook opgegeten hebben, haha). Lau en ik deelden een kano en ook Maaike en Ant. Uiteindelijk waren Lau en ik erg blij met onze kano, want die van de andere was erg onstabiel (en die zijn zo ook een aantal keer bijna om gegaan). Onder het kanoën hebben we genoten van de uitzichten en hebben we ook nog een aantal vogels gespot. Daarna hebben we nog bij de mensen van de Farm Stall achter huis gekeken, want die hebben daar een enorme tuin waar ook wrattenzwijnen en andere beesten komen. Die moesten dus natuurlijk even op de foto gezet worden.

Bij terug komst bij de Lodge is Ant weer met het eten begonnen (en hebben wij even de salade gemaakt, terwijl hij het vlees op de Braai deed). Daarna hebben wij nog even genoten van ons wijntje en de chips. Zoals je het hoort en leest worden wij hier ERG verwend! En toen stond al het eten op tafel en waren we lekker aan het eten , en jaaa hoor de stroom valt uit. Na 4 weken geen Load Shedding te hebben gehad, hebben we het weer een keer mee gemaakt. Dus heel gezellig verder gegeten met kaarsjes op tafel. Toen hadden we zin in thee, maar bedachten we natuurlijk dat de waterkoker ook niet werkt als de stroom eraf ligt. Dus heeft Ant toen met een theepot water gekookt op de Braai (hahaha). Een super fantastische dag gehad!!

Woensdag 08-04
Gisteren hadden we afgesproken om half 9 te gaan ontbijten. Ant zou al vroeg gaan kijken of het mooi weer was en of we ook nog de wandeling konden gaan doen die eigenlijk op maandag stond gepland. Dus rond 7 uur werden we gewekt en moesten we ons aankleden een klaar maken voor de wandeling. Snel nog even een kopje koffie en een muffin gehad en daarna met de Land Rover naar Kap River Nature Reserve gereden en daar hebben we ongeveer een uur gelopen en rond gekeken.

Eerst werd de auto verstopt achter de bosjes en begonnen we met lopen. Al snel zag hij een “elegant grashopper” (een gekleurde sprinkhaan), zag er erg mooi uit met allemaal verschillende kleurtjes. Ook zag hij zebra afdrukken en die zijn we gevolgd, tot op een punt dat hij abrupt stopte (hij legde toen uit dat er twee punten zijn waar een zebra “blind” is en ons niet kan zien aankomen). Helaas was deze plek nogal bezet door bosjes en moesten we gebukt lopen zodat ze ons niet zagen en weg zouden lopen. Dit was een erg spannend en grappig moment. Ook zijn we naar een viewpoint gelopen waar een hutje staat (waar ook mensen kunnen verblijven) waar echt een fantastisch uitzicht was. Verder hebben we onderweg ook een enorme termietenbult gezien, die bijna net zo groot was als ons zelf!

Na de wandeling hebben we eerst nog even lekker “echt” ontbeten. Daarna was het ook snel weer pakken en met alle koffers en tassen de Land Rover in naar Oceana Game Reserve. Daar zijn we in zo’n echte open safari jeep gestapt en gaan rijden. Helaas had dit Game Reserve alleen de buffel en de neushoorn van “The Big Five” en die hebben we beide helaas niet gespot. Wel heel veel andere beesten gespot. En wat is dat heerlijk zitten in zo’n jeep, ook met een heerlijk windje erbij en later kwam ook nog het zonnetje echt door! Daarna hebben we ook een heerlijk drie gangen menu als lunch gehad. Als voorgerecht een zon gedroogde tomaten salade, hoofdgerecht biefstuk en als nagerecht een cheese cake.

Op dit moment nog steeds propvol van de lunch (ook avondeten dus overgeslagen, haha). We zitten nu lekker met zijn drietjes in Rustica. Lekker geskyped met het thuisfront, voor de laatste keer hier. Want morgen is het koffer inpakken en vrijdag gaan we naar huis. Dit was dan ook echt de PERFECTE AFSLUITING van ons avontuur! Geweldige dagen gehad!

• 08 April 2015 - 20:50

Jeanette:

Fijn dat alles toch door kon gaan en dat het zo'n succes was.
    Nu de laatste loodjes nog en dan - toch ook weer fijn - naar huis.
    Succes met inpakken en alvast een goede reis.