The final "days" - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu The final "days" - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

The final "days"

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dit wordt mijn allerlaatste blogje hier vanuit Zuid-Afrika, want ja morgen vliegen we al weer richting huis!

Nou en dan denk je gisteravond na het skypen lekker naar huis te lopen en daar nog te gaan genieten van een bakje chips. Helaas liep dit net even anders. Halverwege de weg naar Bottmill zagen we een aparte man onder een van de lantaarnpalen (degene die ze tenminste hebben) staan. Hij deed een beetje vreemd en had ook iets in zijn handen. Dit voelde dus niet goed en zo zijn we omgekeerd en weer naar school gelopen om daar naar de security te lopen en te vragen of een van hun mee terug naar Bottmill wilde lopen. Nadat we dit gevraagd hadden begonnen ze eerst te lachen en keken wij (Maaike, Laura en ik) elkaar een beetje verward aan. Bleek dus dat die man een van hen was maar dan zonder uniform, hij was daar de weg van Snorts en Ferry's naar Bottmill aan het checken die nacht. Tsjaaa uiteindelijk erg om gelachen en wat voelde wij ons dom op dat moment! HAHAA!

Donderdag 09-04
Vandaag is het alweer de laatste dag hier in Port Alfred. Morgen vertrekken we om 9 uur vanaf school naar het vliegveld in Port Elizabeth (dit is een beetje vroeg, maar ach dan hebben we wat speling qua tijd). Dit betekent dus dat de koffer vandaag ingepakt moest worden, maar eerst nog voor 9 uur ontbijten (en wat was het weer moeilijk om uit bed te komen). Daarna nog even lekker voor de laatste keer hier onder de douche gestaan, waarna de shampoo en douchegel flessen meteen in de prullenbak zijn beland. Daarna eerst maar eens kleding enzo apart gelegd voor morgen en toen langzaam gaan inpakken wat ik niet meer nodig heb. Ging eigenlijk best snel en alles ging er makkelijk in. Na een uurtje zaten alle dingen er grotendeels toch wel in! Nu is het morgen nog even de kleine dingetjes in de hoekjes proppen en ik ben klaar voor vertrek. Helaas moeten wij natuurlijk wel onze koffers de enorme heuvel nog optrekken om bij de receptie te komen waar we worden opgehaald.

Tussen het inpakken door zijn we ook nog even voor de laatste keer naar Decadent geweest om afscheid te nemen van die overheerlijke wafel met caramel, banaan en slagroom. Natuurlijk een hele genomen deze keer met een heerlijke grote cappuccino en nog een aardbeien milkshake na. Zeker weer genoten!

Nu de vliegreis overleven en hopen dat we op tijd laden, wat betekent dat ik om 10:40 weer op de Nederlandse bodem zal staan! Ik zie jullie allemaal snel weer!

Danielle

Morgen, Vrijdag 6 Februari 2015, vertrek ik 10 weken naar Zuid Afrika. Ik ga daar een periode Event Management volgen, dezelfde periode die in Leeuwarden ook word aangeboden. Ik verblijf daar in Port Alfred en verblijf ook een week in Kaapstad. Daarnaast staan er natuurlijk al een aantal leuke tripjes gepland en er komen zeker nog vele bij!

Actief sinds 05 Feb. 2015