Weer een rustig weekje! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu Weer een rustig weekje! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

Weer een rustig weekje!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Nou deze week begon niet echt met mooi weer, maandag en dinsdag erg bewolkt helaas. En woensdag wel een zonnetje, maar zo’n harde wind dat het niet lekker was helaas. Gelukkig aan het eind van de week beter weer en hebben we toch nog kunnen genieten van het zonnetje.

Maandag 16-03
Vakantie dus vanaf dit moment, en dus geen lessen meer. Toch wel een heel vreemd gevoel, sinds er nog een module opdracht af gemaakt moet worden deze week. Wat toch ook wel weer lastig wordt als je al met een vakantie gevoel je bed uit stapt, haha. Dit keer was het toch wel erg lastig om half 9 aan het ontbijt te zitten na dat lange en sportieve weekend.

Gelukkig wel lekker rustige week, dus we kunnen lekker bijkomen voordat we naar Kaapstad vertrekken op zaterdag. Eerst lekker mijn blog bijgewerkt van het weekend en weer online gezet. En nog heerlijk gekletst over het weekend, want wat hebben we een heerlijk weekend gehad. Toen was het alweer tijd voor lunch. Eindelijk ook een keer een menu van de week gekregen, dus we weten nu tenminste voordat we erheen lopen wat we te eten krijgen. Dit keer was het weer zo’n heerlijke kipburger, die ze overigens wel vaker mogen doen.

Om 1 uur weer een Skype date gehad met thuis, dit keer alleen met mama, yv en oma Hut. GEZELLIGG! Was toch ook wel leuk om zo oma even te zien. Daarna moesten er natuurlijk ook nog even foto’s geüpload worden van het weekend. En vandaag natuurlijk weer gezellig naar Decadent geweest, wat een leuke mensen daar toch!

Dinsdag 17-03
Vandaag eigenlijk zowat de hele dag met de module opdracht bezig geweest (met natuurlijk pauzes er tussen, haha). Wel een aardig stuk verder gekomen, dus dat is mooi. Daarnaast verder vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan, alleen nog even heen en weer naar de supermarkt. Na lang wachten is dan vandaag ook eindelijk het kaartje van thuis hier aangekomen. En dat na meer dan 4 weken wachten, hahaha! Maar wat was hij ook weer leuk, kon zo zien dat ze daar thuis echt om gelachen hebben met schrijven.

Woensdag 18-03
Weer eerst goed bezig geweest met school vandaag, de module opdracht begint nu echt al een groot bestand te worden. GOEDD BEZIG! (Al zeg ik het zelf). Gisteren in een klein winkeltje hebben we dan een keer chocolade sprinkels (oftewel hagelslag) gevonden. Dus dat moest en zal vandaag natuurlijk op brood bij het ontbijt en dit keer ook bij de lunch, mmmmmmm.... wat lekker!

s’ Avonds zijn we heerlijk uiteten geweest bij Links. Een heerlijk stuk steak met frietjes en een red velvet cake na gehad en dat wel voor 12 euro. Dat hoef je in Nederland dus niet te proberen hé, haha.

Donderdag 19-03
Vanochtend hier en daar voor de module opdracht nog wat dingen veranderd en de laatste hoofdtukjes verdeeld en daarmee begonnen. Om 12 uur hadden we afgesproken met Ant om de helft alvast te betalen voor onze drie daagse safari op 6,7 en 8 april. Wat een leuke man was dat zeg! Super spontaan, wat chaotisch en al hele verhalen over van alles en nog wat. Die drie dagen worden super leuk, dat weet ik nu al!

Na de lunch zijn we even naar het strand gelopen, waar het gewoon te hard waaide waardoor we eigenlijk besloten om naar Kiddies Beach te gaan. Daar ook al snel weggegaan omdat het daar ook waaide.

Vrijdag 20-03
Vandaag een druk schema gehad! Eerst ontbijten en daarna laatste deel van de module opdracht even af gemaakt. Toen zijn we rond half 11 richting Decadent gegaan met Maaike als afscheid, omdat we een weekje weg zijn straks (wat we natuurlijk de zaterdag als we terug komen weer gaan doen, om te vieren dat we weer terug zijn, haha).

Toen was het tijd om de hele module opdracht in een bestand te zetten, nou wij hebben ons best wel gedaan hoor. 36 Pagina’s in totaal! Daarna lunchen en meteen door naar de supermarkt, deze keer maar weer de berg af anders moesten we weer terug lopen. Daar hebben we even ingeslagen voor Kaapstad, dus wij komen wel een weekje verder. Op de terug weg stopte er een super leuke studente van Stenden die wij herkende en die ons mee terug genomen heeft naar school en zelfs afgezet heeft voor de deur van Bottmill! Zo zijn de mensen hier dus, super leuk lief en aardig!!!

En nu de koffer inpakken en dan gaan we om 4 uur (MORGENOCHTENDDD!!) richting Kaapstad en komen we vrijdag weer terug!

• 20 Maart 2015 - 21:11

Jeanette:

Veel plezier in Kaapstad!