Life is made of the little moments - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu Life is made of the little moments - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Danielle Amperse - WaarBenJij.nu

Life is made of the little moments

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag 02-03
Maandag het begin van een nieuwe school week, school week 4 alweer. Dit keer natuurlijk weer een CBL lesje om half 10 en daarna meteen het huiswerk maar weer gemaakt met ons groepje, zodat we morgen lekker een vrije dag hebben. Dat hebben we dan ook even in anderhalf uur gedaan en we waren klaar voor de les van woensdag.

Toen was de ochtend eigenlijk alweer om en was het tijd voor lunch. Na de lunch zijn we weer even in onze kamer gaan zitten met de ramen en deur open om het even lekker door te laten waaien. Dus weer even lekker gepuzzeld en wat op Facebook zitten lezen. Om half 3/3 uur zijn we richting C’est la Vie gelopen voor een lekker kopje koffie, daar waren we wel weer aan toen. Dit keer met een Lemon Meringue en wat was die lekker zeg! Na C’est la Vie weer even op de kamer gezeten en om half 7 richting het avondeten gelopen. Dit keer kregen we serieus een oliebol met rijst en vlees met een saus en wat sla. En dan denk je dus “WAT EEN COMBINATIE”.

Vandaag dan ook eindelijk bericht gekregen dat Ant in Africa (3 daagse Safari) 3,4 en 5 April doorgaat. ZIN INNN!

Dinsdag 03-03
Vandaag een heerlijk dagje vrij, toch ook wel een keer lekker tussendoor in plaats van elke donderdag en vrijdag vrij. Om 9 uur eerst natuurlijk ontbeten en lekker nog even genoten van het weer bij de picknick tafels. Daarna aan het werk gegaan en hebben Laura en ik weer even een wasje gedaan. Helaas kwamen we er van het weekend ook achter dat de stop in een keer weg was en dat we daarvoor dus een nieuwe oplossing moesten bedenken. Dus aan de gang met een washandje en onze eigen stop uit de badkamer, WERKTE PERFECT! Haha en zo dus uiteindelijk toch nog een wasje kunnen doen. Vandaag is ook onze kamer weer schoongemaakt, wat een LUXE leven hebben wij hier toch! s’ Middags zijn we nog even richting het strand gelopen om te gaan zonnen want het was zulk lekker weer. Helaas werd het geen zonnen want daar waaide het echt te erg voor, haha. Dus hebben we lekker op de pier gezeten met een pakje drinken en lange vingers en hebben we lekker gekletst!

Woensdag 04-03
Het is weer woensdag en dus weer om half 10 een lesje CBL. Dus weer om 9 uur lekker ontbeten. Daar kwam ik Lian nog tegen en hebben we snel de presentatie stukken verdeeld voor de les. De les ging prima en iedereen had een prima presentatie. Helaas had Tracey(onze leraar) nog niet zo leuk nieuws. Ze heeft ergens anders verplichtingen en daardoor gaan de lessen van week 6 niet door en gaat ze ook niet mee naar Kaapstad, echt super jammer! Even een baal momentje! Betekent namelijk dat we volgende week nog 4 lessen hebben, dan gaan we naar Kaapstad en in week 8 nog een presentatie en de rest van de dagen zijn we allemaal vrij. Eigenlijk ook wel leuk als je echt veel kan ondernemen, maar daar is hier toch alles een beetje ver weg voor. Gelukkig hebben we Decadent en C’est la Vie, haha!

s’ Middags zijn we nog even naar het strand gegaan, poging twee om te gaan zonnen. Helaas was het al wat later (rond 4 uur denk ik) en was het windje dus gauw al weer te fris. s’ Avonds de hele avond in Rustica gezeten en wat op internet zitten kijken.

Donderdag 05-03
Om 8 uur hadden we helaas een lecture, dus was het weer vroeg ontbijten en direct door naar het Auditorium. Daarna rond 9 uur zijn we weer naar de supermarkt gelopen. Er moest namelijk weer geld komen voor aankomende weekenden. Deze zaterdag staat namelijk Addo Elephant Park op de planning en vrijdag moeten we al een deel voor Hogsback betalen wat het volgende weekend is. Dus maar weer 3000R gedaan, dan kunnen we weer even vooruit. Dan voel je je toch wel rijk hoor, met zoveel briefjes in je beurs. Daar ook nog even een woordzoeker boekje gehaald voor de afwisseling om te puzzelen, haha.

Rond 2 uur weer heerlijk naar Decadent geweest met zijn tweeën. Dit keer de crêpe met banaan, caramel en slagroom geprobeerd, HMMMMM! Dat wordt de volgende keer moeilijk kiezen tussen de wafel en de crêpe! Toen moest er vandaag natuurlijk ook nog wat gedaan worden aan school en dus maar even goed bezig geweest nog!

Vrijdag 06-03
Deze ochtend alweer 950R armer, het was namelijk tijd om het eerste deel van Hogsback te gaan betalen! Gohh dat voelt toch wel alsof ik weer heel wat armer ben nu! s’ Ochtends verder nog lekker gepuzzeld op onze kamer. De lunch was dit keer best lekker met eindelijk een keer een stukje vis, wel wat aan de droge kant maar hé het was vis! Daarna hebben we de tickets voor morgen (ADDOO!) uitgeprint bij de bieb, nog gratis ook want op een of andere manier pakte de printer mijn code niet en Laura had nog geen code (Hahaa).

s’ Middags poging 3 om te gaan zonnen op het strand! Dit keer aardig gelukt, want het was echt super warm vandaag. Was echt heerlijk om even aan het strand te liggen! Zelfs nog even in het water geweest. We waren dit keer bij Kiddies Beach, dat ligt eigenlijk aan de rivier die hier loopt, maar dat water komt van de zee. s’ Avonds heerlijk nog even een serietje gekeken en niet al te laat op bed, want morgen hebben we de energie nodig!

Helaas vandaag ook te horen gekregen dat Ant in Africa toch niet doorgaat vanwege een dubbel geboekte accommodatie die dagen. Nu dus op zoek naar datums doordeweeks en kijken of we dan nog kunnen. We hebben hem dan ook vandaag meteen terug gemaild en nou HOPEN!

Zaterdag 07-03
Vandaag dan eindelijk de eerste safari, op naar Addo Elephant Park! Om half 10 zouden we worden opgehaald om te gaan rijden, dus om 9 uur aan het ontbijt met tas en al zodat we meteen klaar zouden staan. Ze waren er verbazingwekkend al om 9.15 (normaal zijn Afrikanen toch echt wel later dan de afgesproken tijd, haha) en dus zaten we om half 10 richting Addo! Het was ongeveer anderhalf uur rijden en natuurlijk weer dezelfde weg die we al zo'n 7 gezien hebben.

Daar aangekomen moesten we weer een indemnity form (oftewel een formulier om aan te geven dat we hun niet aansprakelijk kunnen stellen als er iets gebeurd) invullen, waarop we moesten invullen dat we Afrikaans waren (de entree prijs zou dan goedkoper zijn namelijk). En toen mochten we naar binnen, en eigenlijk het eerste half uur viel het een beetje tegen. Het was gewoon een lange weg met bosjes aan beide kanten en we zagen helemaal geen beesten. Toen kwamen we bij plekken die meer open waren en zo spotte we ons eerste dier, DE ZEBRA! Drie minuutjes later kwamen we onze eerste Olifanten tegen en daar natuurlijk al een paar mooie foto’s van kunnen schieten. Daarna kwamen we een Bosbok tegen onder een boom/struik achtig iets (haha), die stond lekker in de schaduw en weg van de zon. Want ja het was op dat moment ook echt wel 37 Graden! Ook nog even mooie foto’s gemaakt van het uitzicht, want wat was dat mooi op bepaalde plekken zeg, WAUWWW!

Toen kwamen we echt een super grote groep met olifanten tegen die bij een plas met modder stonden en daar lekker aan het afkoelen waren! Echt super leuk om te zien en te horen, want ze maakte ook nog eens super leuke geluiden terwijl we daar stonden te kijken (en foto’s maken natuurlijk). Heb een paar hele mooie foto’s kunnen nemen terwijl een aantal olifanten met dat modder aan het spelen waren, echt super leuk! Daar bij die hele grote groep met olifanten troffen we ook onze eerste Pumba, oftewel een wrattenzwijn. Toen kwamen we weer zebra’s tegen en mochten we op een plek even genieten van het uitzicht.

Eindelijk was het toen tijd voor lunch en zouden we naar het reptielencentrum gaan, maar helaas was die dicht en reden we weer terug naar het restaurant. Een heerlijke kipburger gehad en die was me toch lekker, aangezien we pas om half 3 gingen lunchen hadden we dan ook echt wel honger. Daarna zijn we toch nog een keer het park weer in gegaan en hebben we ook nog weer andere dieren kunnen spotten. Zo kwamen we nog een mega schildpad tegen waarvoor we nog een stukje weer terug moesten en de chauffeur keihard op de rem moest drukken (hahaha). Op diezelfde plek zagen we uiteindelijk uit het lange gras kopjes steken en zagen we een aantal stokstaartjes. Wat echt een super grappig gezicht was met al die kopjes boven het gras uit! Later kwamen we daarna nog een van de “Big 5” tegen, de Buffel! Ze stonden daar ook met een groep om een plas water en aan de overkant was een olifant die het wel leuk vond om ze even te plagen en zo stond die elke keer de buffels weg te jagen van de plas met water. Later ging deze olifant weer terug naar zijn vriendjes waar die toen daar mee ging stoeien, ook een heel mooi gezicht!

EEN SUPER MOOIE DAG WAUWWW, KAN ECHT NIET WACHTEN TOT ANT IN AFRICA!! En met 370 foto’s moeten er toch ook echt wel een paar mooie foto’s tussen zitten.

Zondag 08-03
Het is alweer zondag en dat betekent weer lekker brunchen! Verder vandaag lekker weer even mijn blog bijwerken en uitrusten van gisteren! Een lekker relaxed dagje dus!